Informacje o konkursie
Subwencja - zadanie badawcze - Edycja 2025
Celem zadania badawczego jest realizacja działań określonych w statucie Uczelni. Działalność ta służy podniesieniu poziomu naukowego Uczelni, w tym podniesieniu oceny ewaluacyjnej dyscyplin naukowych. Badania realizowane są przez Jednostkę organizacyjną Uczelni w ramach przydzielonych środków na działalność badawczo-naukową, zgodnie z oceną wewnętrzną działalności naukowej za lata 2022-2023. Kierownik jednostki organizacyjnej Uczelni, otrzymuje od Prorektora ds. Nauki informację o wysokości przyznanej subwencji (Zarządzenie nr 228/XVI R/2024).
Informacja o wysokości przyznanej dotacji zostanie przekazana jednostkom organizacyjnym uczelni. W/w Jednostka może wnioskować o jedno zadanie roczne. Wniosek składa Kierownik zadania badawczego czyli Kierownik Jednostki lub osoba wyznaczona przez Kierownika Jednostki – pracownik na stanowisku badawczym, badawczo-dydaktycznym lub naukowo technicznym.
Projekt może trwać maksymalnie do 31.12.2025 r.
Budżet projektu może pokryć wydatki na zakup odczynników, aparatury poniżej 10 000,00 zł, czynny udział w konferencjach i delegacjach, ewentualne wynagrodzenie dla osób spoza uczelni. Istnieje możliwość zaplanowania usług obcych, jednak w przypadku takiego działania konieczne jest uzyskanie zgody Prorektora ds. Nauki – Załącznik 7, 8. Projekty subwencyjne są realizowane przez pracowników i studentów UMW w ramach obowiązków pracowniczych, bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia.
Wstępne rozliczenie zadania badawczego następuje po przedłożeniu co najmniej przygotowanego do publikacji manuskryptu. Końcowe rozliczenie zadania badawczego następuje po przedstawieniu Prorektorowi ds. Nauki, w terminie do dnia 31 grudnia 2025 r., kopii co najmniej jednej publikacji oryginalnej w czasopiśmie z wykazu ministra właściwego ds. nauki lub zaświadczenia z redakcji, w której praca została złożona, o zaakceptowaniu pracy do druku. Oczekiwana minimalna wartość punktowa czasopisma, w którym opublikowano oryginalny artykuł naukowy – min. 100 pkt, monografii – min. 80 pkt.
Niewykorzystane środki finansowe z subwencji 2025 nie przechodzą na kolejny rok.
UWAGA: Jednostkom oraz kierownikom projektów konkursowych, którzy do dnia 30 czerwca 2025 roku nie wykorzystają 50% przyznanej subwencji, przyznana subwencja zostaje obniżona o wskaźnik niewykorzystania.
Istotne daty dotyczące aplikowania i realizacji projektu konkursowego wymienione są w Zarządzeniu Rektora nr 228/XVI R/2024, z dnia 16 października 2024 r.
Dodatkowe dokumenty
- Zarządzenie Rektora
- Wzór wniosku
- Karta oceny merytorycznej projektu konkursowego
- Oświadczenie o przystąpieniu do realizacji projektu konkursowego
- Raport roczny/końcowy
- Raport końcowy
- Wniosek - przesunięcie środków
- Wniosek - zlecenie usługi podmiotowi zewnętrznemu
- Wniosek - finansowanie umowy cywilno-prawnej
- Informacja na potrzeby sprawozdania do GUS
- Pełnomocnictwo
- Wniosek o dofinansowanie z Rezerwy/Funduszu Rezerwowego