Subwencja - zadanie badawcze - Edycja 2022
Celem zadania badawczego jest realizacja działań określonych w statucie Uczelni. Działalność ta służy podniesieniu poziomu naukowego Uczelni, w tym podniesieniu oceny ewaluacyjnej dyscyplin naukowych. Badania realizowane są przez Jednostkę organizacyjną Uczelni w ramach przydzielonych środków na działalność badawczo-naukową, zgodnie z oceną wewnętrzną działalności naukowej za lata 2019-2020. Kierownik jednostki organizacyjnej Uczelni, otrzymuje od Prorektora ds. Nauki informację o wysokości przyznanej subwencji, obliczonej w sposób opisany w § 10. ust. 1 (Zarządzenie nr 236/XVI R/2021, część III, §9-10).
Informacja o wysokości przyznanej dotacji zostanie przekazana jednostkom organizacyjnym uczelni do dnia 22.10.2021 r. W/w Jednostka może wnioskować wyłącznie o jedno zadanie roczne. Wniosek składa Kierownik zadania badawczego czyli Kierownik Jednostki lub osoba wyznaczona przez Kierownika Jednostki – pracownik na stanowisku badawczym, badawczo-dydaktycznym lub naukowo technicznym.
Projekt może trwać maksymalnie do 31.12.2022 r.
Budżet projektu może pokryć wydatki na zakup odczynników, aparatury do 10 000,00 zł, czynny udział w konferencjach i delegacjach, ewentualne wynagrodzenie dla osób spoza uczelni. Istnieje możliwość zaplanowania usług obcych, jednak w przypadku takiego działania konieczne jest uzyskanie zgody Prorektora ds. Nauki – Załącznik 7. W przypadku konieczności zakupu aparatury o wartości przekraczającej 10 tys. zł należy złożyć wniosek do Rektora w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 czerwca 2022 r. Wniosek będzie opiniowany przez Komisję ds. zakupów inwestycyjnych i darowizn. Projekty konkursowe są realizowane przez pracowników i studentów UMW w ramach obowiązków pracowniczych, bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia.
Wstępne rozliczenie zadania badawczego następuje po przedłożeniu co najmniej przygotowanego do publikacji manuskryptu. Końcowe rozliczenie zadania badawczego następuje po przedstawieniu Prorektorowi ds. Nauki, w terminie do dnia 31 grudnia 2023 r., kopii co najmniej jednej publikacji oryginalnej w czasopiśmie z wykazu ministra właściwego ds. nauki lub zaświadczenia z redakcji, w której praca została złożona, o zaakceptowaniu pracy do druku. Oczekiwana minimalna wartość punktowa czasopisma, w którym opublikowano oryginalny artykuł naukowy – min. 100 pkt, monografii – min. 80 pkt, redakcji naukowej monografii – 20 pkt, rozdziału w monografii naukowej – 20 pkt.
Niewykorzystane środki finansowe z subwencji 2022 nie przechodzą na kolejny rok.
Środki przeznaczone na zadania badawcze i zadania konkursowe, które nie zostały wykorzystane do dnia 30.06.2022 r., zasilają Rezerwę Prorektora ds. Nauki (Zarządzenie nr 236/XVI R/2021, część II, §6).
UWAGA: Jednostkom oraz kierownikom projektów konkursowych, którzy do dnia 30 czerwca 2022 roku nie wykorzystają 50% przyznanej subwencji, przyznana subwencja zostaje obniżona o wskaźnik niewykorzystania.
Istotne daty dotyczące aplikowania i realizacji projektu konkursowego wymienione są w Zarządzeniu Rektora nr 236XVI R/2021 z dnia 7.10.2021 r.
Dodatkowe dokumenty
- Zarządzenie Rektora
- Załącznik nr 1 - wniosek o finansowanie projektu
- Załącznik nr 2 - karta oceny merytorycznej
- Załacznik nr 3 - oświadczenie o przystąpieniu do realizacji projektu
- Załącznik nr 4 - raport roczny/końcowy
- Załącznik nr 5 - raport końcowy
- Załącznik nr 6 - wniosek o wyrażenie zgody na przesunięcie środków
- Załącznik nr 7 - wniosek o wyrażenie zgody na finansowanie zlecenia wykonania usługi podmiotowi zewnętrznemu
- Załącznik nr 8 - wniosek o wyrażenie zgody na finansowanie umowy cywilno-prawnej
- Załącznik nr 9 - informacja na potrzeby sprawozdania do GUS
- Załącznik nr 10 - pełnomocnictwo