Subwencja - projekt konkursowy - Edycja 2022
Celem konkursu jest udzielenie wsparcia finansowego na realizację badań, które mają kluczowe znaczenie dla podniesienia poziomu naukowego Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu oraz mają służyć rozwojowi pracowników Uniwersytetu. Wniosek może złożyć pracownik Uczelni zatrudniony na podstawie umowy o pracę w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych, badawczych oraz naukowo-technicznych prowadzących działalność naukową w danej dyscyplinie naukowej na podstawie oświadczenia złożonego Rektorowi oraz pracownicy z grupy dydaktycznej i uczestnicy Szkoły Doktorskiej.
Każda z wymienionych osób osoba może złożyć tylko jeden wniosek konkursowy. Projekt może być realizowany indywidualnie lub zespołowo i może trwać maksymalnie rok (do 31.12.2022 r).
Niema możliwości przedłużania projektu na rok 2023 oraz przesuwania niewykorzystanych środków finansowych na kolejny rok kalendarzowy lub inne działanie naukowo – badawcze Kierownika projektu.
Doktoranci i pracownicy UMW bez tytułu doktora mogą wnioskować o projekty z budżetem max 50 000,00 zł. Dla naukowców do 7 lat po doktoracie górna granica budżetu projektu wynosi 80 000,00 zł. Doświadczeni naukowcy, powyżej 7 lat po doktoracie, mogą wnioskować o dofinansowanie projektu w maksymalnej kwocie 120 000,00 zł.
Budżet projektu może pokryć wydatki na zakup odczynników, aparatury do 10 000,00 zł, czynny udział w konferencjach i delegacjach, ewentualne wynagrodzenie dla osób spoza uczelni. Istnieje możliwość zaplanowania usług obcych, jednak w przypadku takiego działania konieczne jest uzyskanie zgody Prorektora ds. Nauki – Załącznik 7. W przypadku konieczności zakupu aparatury o wartości przekraczającej 10 tys. zł należy złożyć wniosek do Rektora w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 czerwca 2022 r. Wniosek będzie opiniowany przez Komisję ds. zakupów inwestycyjnych i darowizn. Projekty konkursowe są realizowane przez pracowników i studentów UMW w ramach obowiązków pracowniczych, bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia.
Warunkiem rozliczenia projektu będzie prezentacja uzyskanych wyników z okresu finasowania projektu na seminarium naukowym zorganizowanym przez przewodniczących rad dyscyplin, oraz publikacja naukowa o oczekiwanej minimalnej wartości punktowej czasopisma z wykazu opublikowanego przez ministra właściwego ds. nauki:
- doktoranci – co najmniej 40 punktów,
- osoby nieposiadające stopnia doktora – co najmniej 40 punktów,
- naukowcy do 7 lat po doktoracie – co najmniej 70 punktów,
- naukowcy powyżej 7 lat po doktoracie – co najmniej 100 punków.
Istotne daty dotyczące aplikowania i realizacji projektu konkursowego wymienione są w Zarządzeniu Rektora nr 236XVI R/2021 z dnia 7.10.2021 r. oraz w zakładce FAQ.
Dodatkowe dokumenty
- Zarządzenie Rektora
- Załącznik nr 1 - wniosek o finansowanie projektu
- Załącznik nr 2 - karta oceny merytorycznej
- Załącznik nr 3 - oświadczenie o przystąpieniu do realizacji projektu
- Załącznik nr 4 - raport roczny/końcowy
- Załącznik nr 5 - raport końcowy
- Załącznik nr 6 - wniosek o wyrażenie zgody na przesunięcie środków
- Załącznik nr 7 - wniosek o wyrażenie zgody na finansowanie zlecenia wykonania usługi podmiotowi zewnętrznemu
- Załącznik nr 8 - wniosek o wyrażenie zgody na finansowanie umowy cywilno-prawnej
- Załącznik nr 9 - informacja na potrzeby sprawozdania do GUS
- Załącznik nr 10 - pełnomocnictwo